Venezuela temporarily blocks Deutsche Welle

Deutsche Welle announced that its Spanish-language TV channel was temporarily unavailable in Venezuela on Saturday, August 4. This caused the reaction of several viewers on social media. Guido Baumhauer, DW’s director of distribution and technology, said the broadcast interruption “violates the right to freedom of expression”.
According to DW, the channel was interrupted between 9 a.m. and 10 a.m. local time during the broadcast of the documentary “Venezuela — Escape from a Failed State”, which critically examines the current situation in the country.
Venezuela’s national journalists’ union (SNTP) suspects the temporary interruption was a censorship measure by Venezuela’s media regulatory body, the National Telecommunications Commission (Conatel). In a Tweet responding to a client, DirecTV confirmed that the program was not available in Venezuela at the request of the regulator.
In turn, Conatel rejected accusations of censorship. In a statement published on twitter the regulator said, “The German channel is operating normally on the DirecTV lineup. Right-wing media are once again circulating Fake News to destabilize the peace of the country. ”