Abert opposes AT&T-Time Warner deal

The Brazilian Association of Radio and Television Broadcasters (Abert), which represents more than 300 free-to-air commercial TV channels, said that AT&T’s acquisition of Time Warner violates the law 21,485, known as SeAC Law (Conditional Access Service Law).

In a statement, Abert explains that the law prohibits the producing companies from operating in the area of content distribution or vice versa. In this case, both companies operate in the telecommunications segment (AT&T is the owner of SKY) and in the production of audiovisual content (Time Warner).

Meanwhile, the Administrative Council of Economic Defense (Cade) is analyzing the operation and has already informed Ancine and Anatel to give their opinion on what Abert considers a “clear lack of respect for the SeAC Law, which must be fully addressed by Cade on pain of putting at risk the free competition and, consequently, the consumer”.

AT&T announced the purchase of Time Warner for USD 85.4 billion in October 2016. The operation must await regulatory approvals. Abert was founded in 1962 and represents 3,600 private radio and television stations across the country.